maandag 12 december 2016

Wildplukwandeling


Gisteren hebben we weer meegedaan met een wildplukwandeling. Dit keer in Baarn bij Kasteel Groeneveld. Het was weer erg leerzaam. Elsje Bruijnesteijn had de leiding deze middag. Zij vertelde enthousiast over alles wat we tegen kwamen. We hebben al vaker mee gedaan met een wildplukwandeling maar ook deze keer hebben we weer een aantal nieuwe dingen geleerd. Zo leerden we waterpeper kennen en waar dat in het voorjaar groeit en leerden we dat je de bladeren van de douglas boom kunt eten. Het smaakt naar citrusvruchten. Je kunt er onder andere thee van trekken en toevoegen als kruid in gerechten.

Wildplukken doe ik al een tijdje. Het is heerlijk om op zoek te gaan naar eetbare lekkerrnijen in de buurt. Vooral in het voorjaar en de zomer zijn er volop leuke dingen te scoren in mijn eigen tuin en die van mijn buurvrouw. (onze tuinen samen zijn ruim 14000 vierkante meter, groot genoeg voor een wildplukwandeling op zich) Maar het is ook erg leuk om nu te kijken wat er nog is. We kwamen nog veel beukenootjes tegen en dan de douglas boom. Mijn buurmeisje Avon was ook mee en die heeft mos en takjes meegenomen voor een leuk kerststukje. Super leerzaam voor kinderen en volwassenen. Wij gaan in het voorjaar zeker weer een keer mee met een wildplukwandeling.

Voor meer informatie over wildpluk,  inclusief leuke weetjes en recepten klik je op de link:
www.elsjebruijnesteijn.com

1 opmerking:

  1. Soms ben ik aan het wildplukken met vrienden.
    Ook geniet ik in het voorbij gaan van anderen die aan het wildplukken zijn.

    Natuurvriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen